Κυριακή 6 Απριλίου 2014

Χόρχε Λουίς Μπόρχες, Είμαι


Πηγή:  LIFO

SALVADOR DALI    Design for Set Curtain for Labyrinth I



(Μετάφραση:  Δημήτρης Καλοκύρης)


Είμαι αυτός που ξέρει πως άδικα παλεύει 
σαν κι εκείνον που κοιτάζει μάταια 
μέσα στον σιωπηλό, κρυστάλλινο καθρέφτη 
κι ακολουθεί την αντανάκλαση ή το σώμα (το ίδιο κάνει) 
του όμοιού του. 
Είμαι, σιωπηλοί μου φίλοι, αυτός που ξέρει 
πως άλλη τιμωρία από τη λησμονιά δεν υπάρχει 
ούτε κι άλλη συγγνώμη. Κάποιος θεός έδωσε 
στο ανθρώπινο μίσος τούτη την παράξενη δικλείδα. 
Είμαι κείνος που, μ'ολες τις φοβερές παραπλανήσεις του, 
ποτέ δεν μπόρεσε ν'αποκρυπτογραφήσει τον απλό 
και μαζί πολλαπλό, αδιάβατο λαβύρινθο του χρόνου, 
που ανήκει ταυτόχρονα σε έναν και σ'όλους. 
Είμαι κάποιος που δεν είναι κανένας, εκείνος που στον πόλεμο 
δεν έπιασε σπαθί. Είμαι αντίλαλος, λήθη, τίποτα. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου